PATATES CİPSİ, MISIR PATLATMASI VE EVDE MAÇ KEYFİ :))

Geçen akşam Galatasaray - Kopenhag maçı izlerken yesin diye eşim için özel olarak patates cipsi ve mısır patlatması hazırladım :)) Hem sağlıklı, hem lezzetli oldu. Afiyetle yedik (bol kaloriyle ) :)) Tariflere gelince.

PATATES CİPSİ

Malzemeler,
  • 2 adet kızartmalık patates
  • 2 su bardağı sıvıyağ
  • Tuz
Patatesleri soyup, soyma bıçağı yardımıyla kesiyoruz. Kesilen patatesleri nişastası çıksın diye suda 1-2 dk. bekletip, havlu peçeteye alıp, kuruluyoruz. Tavada yağı kızdırıyoruz. Patates dilimlerini tek tek kızan yağa bırakıyoruz. Kızardıktan sonra tekrar peçete üzerine alıp tuz ilave ediyoruz. Fazla yağı peçeteler çekince tabaklara alabilirsiniz.

PATLAMIŞ MISIR

Malzemeler,
  • 1 çorba kaşığı mısır
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • Tuz
Hazırlanışı,

Sıvıyağı tavaya alıyoruz. Mısırları üzerine serpiyoruz. Kapağı kapatıyoruz. Orta ateşte hepsi patlayana kadar pişirme işlemini sürdürüyoruz. Ocaktan alıp tuz atıyoruz.
Afiyet olsun, bol keyifler :)))

6 yorum:

darkolivee dedi ki...

ahhhh o hazır cipslerden vazgeçebilsek bizde keşke
2-3 haftada 1 yiyiyoruz aslında ama yerken gene de kızıyorum kendime :D
nasıl bir çelişkiyse bu :)

sefanız olsun

tahayla yeni hayat dedi ki...

Sade cips seviyorsanız tadı süper ama benim gibi baharatlı seviyorsanız markete devam :)) ah kalori hesapları ahhhh...

Sezin Uludağ dedi ki...

geçenlerde bende denemiştim gerçekten harika oluyor. Yemeklerin yanına garnitür olarak ekliyorum ben kaşarlı kekikli mantarlarımın yanında süper oluyorlar. Kesinlikle tavsiye ederim.
Blogunu takibe aldım :) çok sevimli.. Benimkine de beklerim (:

tahayla yeni hayat dedi ki...

Hoşgeldiniz...Teşekkür ederim:))

muko dedi ki...

merhaba
elinize sağlıkk ne güzel görünüyorlar evde yapılanı sağlıklısı aslında ama işte her zamn olmuyor dimi :)

sevgiler

tahayla yeni hayat dedi ki...

Teşekkürler. Kesinlikle öyle sağlıksız olanlar daha cazip geliyor insana maalesef :))