MANTARLI TAVUK




Mantar-Tavuk ikilisi...Ben ne kadar sevmesemde eşim bu ikiye bayılıyor. Malum kaynanalarda damatları çok sevince bu yemek anneme yemeğe gittiğimizde eksik olmuyor.

MANTARLI TAVUK

Malzemeler,
  • 500 gr tavuk butu (kemiksiz kuşbaşı doğranmış)
  • 500 gr mantar
  • 3 domates (mevsiminde değilseniz renk vermeyeceği için 1 yemek kaşığı salça kullanabilirsiniz)
  • 1 orta boy soğan
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1/2 bardak su
  • Kekik, karabiber, tuz
Hazırlanışı,

Tavuklar yıkanıp tencereye alınır. Küp şeklinde doğranmış soğanlar tavuğa ilave edilir. Üzerine sıvıyağ eklenip 5 dk. kavrulur. Domates ve mantarlar eklenir. 1/2 çay bardağı su ilave edilir kapağı kapatılır. 10 dk. ara ara karıştırılır. Kekik, tuz ve karabiber eklenir. 2 dk. daha pişirilip kapatılır.

***Geçenlerde bir gazete okumuştum. Tavuk 20 dk.'dan önce pişerse o tavuğu yemeyin diyordu. Ben hiç pişerken 20 dk'yı bulan bir tavuk görmedim malesef en fazla 15 dk:(((***

Afiyet olsun...

4 yorum:

Sezin Uludağ dedi ki...

Harika yakışıyorlar degil mi ;) ellerinize sağlık

Banu dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor aşağıda tarifler de harika ve çok farklı pırasalı omlet un kurabiyesinin bebe bisküvi şekli gene geleceğim tarif almaya :)) sevgiler

NURCAN GÜRSOY dedi ki...

Evet gerçekten güzel bir ikili oluyorlar :))

NURCAN GÜRSOY dedi ki...

Bol bol gelin tabi çok mutlu oluyorum ben :))