Ana içeriğe atla

DERİN DONDURUCUDA KARNIYARIK İÇİN PATLICAN SAKLAMA...



Bu sene daha önce yaptığım kış hazırlıklarına ilave olarak değişik şeyler deniyorum. Patlıcanda onlardan biri. Yapmadan önce çok araştırdım nasıl yapsam diye sonra en sağlıklısı buymuş gibi geldi bana bunu denedim.

DERİN DONDURUCUDA KARNIYARIK İÇİN PATLICAN SAKLAMA...

 Malzemeler...
  • 12 adet orta büyüklükte bostan patlıcanı
  • Tuz
  • Sıvıyağ
Hazırlanışı,

Patlıcanları yıkayıp alacalı şekilde soydum. Tuzlu suda 30 dk. beklettim. Yıkayıp kuruladım.

Üzerlerine baş ve uç kısmında 1 cm boşluk bırakacak şekilde boydan boya çizik attım.

Tepsiye yağlı kağıt serdim. Derin bir kaba sıvıyağ koydum. Patlıcanları tamamen sıvıyağa bulayıp çizik yerleri üste gelecek şekilde fırın tepsisine dizdim.

Fırının turbo olarak ayarlayıp 200˚ de patlıcanlar yumuşayıncaya kadar pişirdim. (Yaklaşık 45 dk.-1 saat)

Soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine koyup buzluğa yerleştirdim.

Kışın afiyet olsun bize :)))


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACTİFRY'DA KREMALI TAVUK...

Uzun bir aradan sonra merhaba :))) Yeni bir ürün alacaksam bende bir çok kişi gibi önce internette araştırır, yorumları okur ona göre alırım. Tefal Actifry'ı uzun zamandır almayı düşünüyordum. Ama sadece patates kızartması için çok mantıklı gelmiyordu. Aldım ve değişik şeylerde yapılabileceğine karar verdim ilki tavuk oldu. Benim oğ lum dışarıda yemek yemeyi pek sevmez. Babasıyla bir gün tavukçu keşfetmiş, her dışarı çıkmamızda tutturuyor, baktım olmayacak böyle iş başa düştü. Denedik ve sonuç;"Anne bu daha lezzetliymiş" kurtulduk dışarıda yemesinden :)) ACTİFRY'DA KREMALI TAVUK... Malzemeler, 750 gr doğranmış tavuk kalça 1 paket knorr fesleğenli tavuk çeşnisi (Biz onu sevdik) 2 yemek kaşığı sıvı yağ 1 kutu krema Hazırlanışı, Tavukları tavuk çeşnisi ile sosladım. 1 gece beklettim. Ertesi gün Actifry'a koydum üzerine sıvıyağı gezdirdim. 25 dk ayarladım. Ara ara kontrol ettim çok kuru olmasını istemiyorsanız biraz su ilave edebilirsiniz.

HELLİM PEYNİRLİ TOST

  Hellim peynirli tostu ilk olarak Kıbrıs'ta yemiştim. Kıbrıs'ın hellim peyniri meşhurmuş. Marketlerde satılanlar gibi kızartıldığında kurumuyor. Daha yumuşak bir tadı var. Ayrıca sütten kaynaklı olsa gerek mis gibi tereyağ kokuyor. Tostun nasıl yapıldığına gelince, HELLİM PEYNİRLİ TOST Malzemeler, 250 gr hellim peyniri 1 adet bayat ekmek Margarin Sucuk (İç malzeme olarak kullandım) Hazırlanışı, Ekmek 7-8 cm eninde kesilir ve ortadan ikiye bölünür (Uç kısmı birleşik kalsın). Sucuklar yuvarlak doğranır. Hellim ince dilimler halinde kesilerek 15 dk. tuzlu suda bekletilir. Tuzlu sudan çıkartıldıktan sonra yağsız tavada önlü arkalı kızarana kadar pişirilir. Tost makinesi ısıtılır. Makinenin bir tarafına doğradığımız sucuklar yerleştirilir. Diğer tarafına içini dışını margarin ile yağladığımız ekmek koyulur. Ekmek yumuşadıktan sonra içine tost makinesinde kızarttığımız sucuk ve 2 ince dilim kızarmış hellim yerleştirilir. Ekmeğin üstü kızarana kadar makinede bekle

TAHİNLİ, CEVİZLİ AYVA TATLISI...

TAHİNLİ CEVİZLİ AYVA TATLISI.. . Malzemeler, 3 adet büyük ayva 6 Türk kahvesi fincanı toz şeker 1 adet çubuk tarçın 10 adet karanfil 1 su bardağı su Üzerine, 6 ceviz ( dövülmüş) 6 yemek kaşığı tahin Hazırlanışı, Derince bir kaba su doldurun ve içerisine yarım limonu sıkın. Ayvaları ikiye bölerek çekirdeklerin bulunduğu kısmı çıkartın ve ayvanın kabuğunu soyun.  Tencereye ayvaların orta kısımları üstte kalacak şekilde yerleştirin. Tarçın çubuğunuzu, karanfilleri ve ayva çekirdeklerinin tamamını tencereye ekleyin. Ayvaların her birinin üzerine bir kahve fincanı toz şekeri dökün. Suyu da tencereye ekledikten sonra tencerenin kapağını kapatarak su kaynayana kadar orta ateşte, kaynadıktan sonra da en küçük ocağınızda kısık ateşte 1 saat kadar pişirin. Tatlıları servis kabınıza alın ve 3-4 saat kadar soğuması için bekletin. Servis ederken kalan şerbetinden ayvaların üzerine gezdirmeyi unutmayın. Ceviz ve tahin ile süsleyip servis yapabi